søndag den 29. juli 2018

Sofadrømme til ministuen

Sidste efterår købte vi en mini-sofa til vores ministue
(eller kompromis-stuen som den også hedder) 
Til de som ikke kender til mini-stuen er den korte forklaring at vi gik på kompromis med stuen da vi valgte at gå igang med ombygning og renovering af lejligheden.
Vi valgte at bruge de to sammenhængende stuer til køkken-spisestue og prioriterede at børnene og vi skulle have hver vores værelse/soveværelse.
Det eneste rum der var tilbage i lejligheden, er et gennemgangsrum på 2sal - en repos med døre til tre værelser, et toilet og nedgang til 1sal.
Rummet er fyldt med skrå vægge/lofter og er på grund af de mange døre, lidt svær at indrette.
Vi købte en to personers sofa som passede lige ind mellem skråvæggen - og den ene dør på bagvæggen.
Det fungerer rigtig fint med mini-stuen.
Børnene gider ikke rigtigt se tv så der er rigeligt med plads til at Ken og jeg kan sidde sammen om aften - hvis børnene joiner os er sofaen stor nok til tre numser og ellers har vi en lænestol stående eller smider en madras på gulvet. Det fungerer fint - og der er så hyggeligt med de skrå vægge og fritlagte bjælker.





Jeg er dog imidlertid blevet forelsket i en ny sofa.
Jeg savner de brede armlæn fra vores gamle sofa - der kunne snildt ligge en mobil, stå en lille skål slik eller en dåsesodavand... You know, alt det der er rart at have ved hånden under en god serie.
Jeg savner også lidt den store chaiselong der var på den gamle sofa - den lille puf som vi har nu, er bare ikke helt det samme.

Min søster og hendes kæreste har den lækreste store sofa - alt for stor til min lille stue, men det var kun lige indtil jeg besøgte dem den anden dag og tænkte - hvad nu hvis jeg nøjes med to moduler.
En chaiselong modul på den lange led, med armlæn som afslutning og delen uden ryglæn til at gå under skråvæggen
- og så med den store lækre puf til.
Sofaen skulle selvfølgelig fyldes med nogle af de velourdrømme jeg nævnte her - især i det hjørne uden ryglæn.

Jeg har sat sofaen til salg.
Det er første skridt på vejen til at få drømmene til at gå i opfyldelse.

Du kan se de to moduler jeg vil bruge, herunder - og ellers kan du finde alle modulerne her


Ingen kommentarer:

Send en kommentar